Hasan Çağlayan
Sergi İzle / Watch Exhibition

Hasan Çağlayan 1959 yılında Çanakkale / Biga / Yeniçiftlik beldesinde doğdu. 1976’da eğitimine başladığı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Enstitüsü’nden 1979’da mezun oldu. 1979 yılında Bozcaada Gazi Lisesinde Resim –İş öğretmeni olarak göreve başladı. 1981 yılında Samsun Kavak ilçesi Emirli Orta Okulu’na tayin oldu. Buradaki görevi sırasında Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden heykeltıraş Şahin Özyüksel ve ekibi ile tanıştı. Onların teşviki ile sanatsal çalışmalara yöneldi. İlk kişisel sergisini Samsun’da açtı. 1986 yılında Bilecik Anadolu Lisesi’ne atandı. 1986 – 2000 yılları arası çalışmalarını Bilecik te sürdürdü. Buradaki görevi sırasında Anadolu Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu’nda zaman zaman temel sanat eğitimi ve sanat tarihi derslerinde okutmanlık yaptı. 1995 yılında Anadolu Üniversitesi’nde lisans tamamladı. Daha sonra sanatta yeterlilik aldı. Aynı yıl Kültür Bakanlığı GESAM üyeliği kabul edildi. 1996 yılında Bilecik Valiliği’nin yaptırdığı Şeyh Edebali Türbesi’ndeki anıtın rölyeflerinde heykeltıraş Prof. Şahin Özyüksel’in yardımcılığını yaptı. 1997 yılında Gazeteciler Cemiyeti’nin davetlisi olarak İstanbul Cağaloğlu’nda 5. kişisel sergisini açtı. Aynı yıl açılan yarışmalarda 2 ödül aldı.2000 yılında Eskişehir’e atandı.

2006 yılında da emekli olarak kendi atölyesini kurdu. Bu süre içerisinde 4 kişisel sergi daha açtı.2 ödül kazandı. Kendine özgü tarzı olan, yaptığı taş portrelerle dikkati çekti ve adını taş ressamı olarak duyurdu.

Çağlayan’ın 27 yıllık sanat yaşamında 9 kişisel sergi ve 4 ödül bulunmaktadır.

Çağlayan Sanat adına daha çok şeyin yapılması gerektiğini belirterek sanatsal çalışmalarının yanında, tekniğini dekorasyonla birleştirip dekoratif uygulama ve çalışmalara yöneldi. Eskişehir Albatros Hoteli, Bölge İdare Mahkemesi Binası, Eti Arkeoloji Müzesi duvar resimlerini, Çırağan Salonu’nun tavan süslemelerini yaptı. Birçok kişi ve kuruluşların özel koleksiyonlarında ve yaşam alanlarında çok sayıda eseri ve uygulama çalışmaları bulunan H. Çağlayan çalışmalarını Çanakkale’deki Atölyesi’nde (Antik Sanat Evi) sürdürmektedir.

Ödüller:
2006 Eskişehir Eti Arkeoloji Müzesi Restorasyonu Tasarım Ödülü.
2000 Bilecik Valiliği Şeyh Edebali Türbesi Düzenlemesi Heykelleri, Özel Ödülü.
1995 Tekel Resim Yarışması, Jüri Özel Ödülü
1995 Kayseri Valiliği Resim Yarışması, Mansiyon

Hasan Çağlayan sanatsal çalışmaları sırasında mağara duvar resimleri ve Orta Asya kaya resimleri üzerinde incelemelerde bulundu. Sigrafitto ve Fresco tekniklerini birleştirerek kendine özgü tarzını oluşturdu. Resimlerini klasik tuvalin dışında, XPS malzemesi ile oluşturduğu yapay kayalar üzerine yapmaya başladı. Bu sayede resimlerindeki figürler kayalar oluşurken meydana gelmiş gibi kayanın renkleri ve dokuları ile bütünleşti. Kendi deyişiyle ‘’sanatta fosilizm’’ akımı olarak adlandırdığı bir üslup geliştirdi. Ona göre tüm canlılar büyür, gelişir, ölür, çürür ve fosilleşir. Fosillerde doğanın bize sunduğu belgelerdir. Bu nedenle doğal fosil görünümlerinden yola çıkarak kendi figürlerini de fosil gibi yer yer boyutlu yaparak otantik bir yapıya dönüştürdü. Fosilleşmiş bedenler albümü, bu dönemde ortaya çıktı. Boya olarak yer yer akrilik kullansa da genel olarak su bazlı şeffaf boyalar kullanmaktadır. Onun için boyanın değil taşın dokusu önemlidir. Çünkü hiçbir kayada boya dokusunu hissedemeyeceğimizi belirtiyor.

Toplumsal olayları, insanların yaşamlarından kesitleri bir belge niteliğinde kayalarla bütünleştirerek bazen somut bazen de soyut olarak resimlerine taşıdı. Doğal taş dokularını kendi kurgusu içinde figürleri ile mükemmel birleştirdi. İzleyicileri onun resimlerine baktıklarında gerçek taş olup olmadığını dokunmadan anlayamamaktadırlar. Bu da Çağlayanın resimlerini akılda kalması bakımından ayrıcalıklı kılıyor.

+ Öz Geçmiş / Bio

Hasan Çağlayan 1959 yılında Çanakkale / Biga / Yeniçiftlik beldesinde doğdu. 1976’da eğitimine başladığı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Enstitüsü’nden 1979’da mezun oldu. 1979 yılında Bozcaada Gazi Lisesinde Resim –İş öğretmeni olarak göreve başladı. 1981 yılında Samsun Kavak ilçesi Emirli Orta Okulu’na tayin oldu. Buradaki görevi sırasında Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden heykeltıraş Şahin Özyüksel ve ekibi ile tanıştı. Onların teşviki ile sanatsal çalışmalara yöneldi. İlk kişisel sergisini Samsun’da açtı. 1986 yılında Bilecik Anadolu Lisesi’ne atandı. 1986 – 2000 yılları arası çalışmalarını Bilecik te sürdürdü. Buradaki görevi sırasında Anadolu Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu’nda zaman zaman temel sanat eğitimi ve sanat tarihi derslerinde okutmanlık yaptı. 1995 yılında Anadolu Üniversitesi’nde lisans tamamladı. Daha sonra sanatta yeterlilik aldı. Aynı yıl Kültür Bakanlığı GESAM üyeliği kabul edildi. 1996 yılında Bilecik Valiliği’nin yaptırdığı Şeyh Edebali Türbesi’ndeki anıtın rölyeflerinde heykeltıraş Prof. Şahin Özyüksel’in yardımcılığını yaptı. 1997 yılında Gazeteciler Cemiyeti’nin davetlisi olarak İstanbul Cağaloğlu’nda 5. kişisel sergisini açtı. Aynı yıl açılan yarışmalarda 2 ödül aldı.2000 yılında Eskişehir’e atandı.

2006 yılında da emekli olarak kendi atölyesini kurdu. Bu süre içerisinde 4 kişisel sergi daha açtı.2 ödül kazandı. Kendine özgü tarzı olan, yaptığı taş portrelerle dikkati çekti ve adını taş ressamı olarak duyurdu.

Çağlayan’ın 27 yıllık sanat yaşamında 9 kişisel sergi ve 4 ödül bulunmaktadır.

Çağlayan Sanat adına daha çok şeyin yapılması gerektiğini belirterek sanatsal çalışmalarının yanında, tekniğini dekorasyonla birleştirip dekoratif uygulama ve çalışmalara yöneldi. Eskişehir Albatros Hoteli, Bölge İdare Mahkemesi Binası, Eti Arkeoloji Müzesi duvar resimlerini, Çırağan Salonu’nun tavan süslemelerini yaptı. Birçok kişi ve kuruluşların özel koleksiyonlarında ve yaşam alanlarında çok sayıda eseri ve uygulama çalışmaları bulunan H. Çağlayan çalışmalarını Çanakkale’deki Atölyesi’nde (Antik Sanat Evi) sürdürmektedir.

Ödüller:
2006 Eskişehir Eti Arkeoloji Müzesi Restorasyonu Tasarım Ödülü.
2000 Bilecik Valiliği Şeyh Edebali Türbesi Düzenlemesi Heykelleri, Özel Ödülü.
1995 Tekel Resim Yarışması, Jüri Özel Ödülü
1995 Kayseri Valiliği Resim Yarışması, Mansiyon

+ Teknik Hakkında Bilgi

Hasan Çağlayan sanatsal çalışmaları sırasında mağara duvar resimleri ve Orta Asya kaya resimleri üzerinde incelemelerde bulundu. Sigrafitto ve Fresco tekniklerini birleştirerek kendine özgü tarzını oluşturdu. Resimlerini klasik tuvalin dışında, XPS malzemesi ile oluşturduğu yapay kayalar üzerine yapmaya başladı. Bu sayede resimlerindeki figürler kayalar oluşurken meydana gelmiş gibi kayanın renkleri ve dokuları ile bütünleşti. Kendi deyişiyle ‘’sanatta fosilizm’’ akımı olarak adlandırdığı bir üslup geliştirdi. Ona göre tüm canlılar büyür, gelişir, ölür, çürür ve fosilleşir. Fosillerde doğanın bize sunduğu belgelerdir. Bu nedenle doğal fosil görünümlerinden yola çıkarak kendi figürlerini de fosil gibi yer yer boyutlu yaparak otantik bir yapıya dönüştürdü. Fosilleşmiş bedenler albümü, bu dönemde ortaya çıktı. Boya olarak yer yer akrilik kullansa da genel olarak su bazlı şeffaf boyalar kullanmaktadır. Onun için boyanın değil taşın dokusu önemlidir. Çünkü hiçbir kayada boya dokusunu hissedemeyeceğimizi belirtiyor.

Toplumsal olayları, insanların yaşamlarından kesitleri bir belge niteliğinde kayalarla bütünleştirerek bazen somut bazen de soyut olarak resimlerine taşıdı. Doğal taş dokularını kendi kurgusu içinde figürleri ile mükemmel birleştirdi. İzleyicileri onun resimlerine baktıklarında gerçek taş olup olmadığını dokunmadan anlayamamaktadırlar. Bu da Çağlayanın resimlerini akılda kalması bakımından ayrıcalıklı kılıyor.

Eserler / Artworks