B SALONU
GALERİ SOYUT / ÇANKAYA
20 Ocak 2017 - 08 Şubat 2017
18.00 - 20.00
Resim Sergisi
Emre Lüle, ‘Klasik Ötesi / Post-Classical’ isimli sergisi ile 20 Ocak – 8 Şubat 2017 tarihleri arasında Galeri Soyut B Salonunda izleyicisi ile buluşuyor.
Emre Lüle Ankara’da doğdu. 2006 yılında Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü’nden mezun oldu.
Sanat eleştirmeni Sezer Aykan; “Değerli bir Türk sanatçısı olan Emre Lüle’nin kendisine mahsus, bu güçlü ve değişik sanat anlayışının, bir ekol özelliklerine sahip olması nedeniyle, “Poli-plastisizm (Poly-plasticism)” olarak anılmasını ileri sürmüştür.
2014 yılı Aralık ayında Fransız “Societe National Des Beaux-Arts” (SNBA) “Ulusal Güzel Sanatlar Kurumu”nun her yıl Louvre Müzesi Carrousel du Louvre’de düzenlediği “Uluslararası Geleneksel Plastik Sanatlar Sergisi”nde UNESCO Direktörü Yolanda Neff Emre Lüle’nin çalışmalarını ve bu tarzda çalışmaları ilk defa gördüklerini ve özgün olduklarını ifade etmişlerdir. Bu organizasyondan Türk delegasyonu olarak iki gümüş bir altın madalya alarak Türkiye’ye dönmüşlerdir.
Emre Lüle’nin eserleri Başta Cumhurbaşkanlığı Sanat Koleksiyonu olmak üzere kurumsal ve özel koleksiyonlarda bulunmaktadır.
Sanatçı bu sergisinde klasik medyayı güncel medyum ile buluşturuyor.
Emre Lüle 1982 yılında Ankara’da doğdu. 2006 yılında Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grak Tasarım Bölümü’nden mezun oldu. Üniversite yıllarından itibaren endüstriyel tasarım üzerine yoğunlaştı ve üniversite sonrasında da bu alanda çalışmalarına devam etti. 2007 yılında Hamburg’da Mankiewicz’de boya teknikleri eğitimi aldı. Türkiye’ye döndükten sonra baba mesleği olan plastik enjeksiyon ve farklı resim teknikleri üzerine araştırmalar ve çalışmalar yaptı.
2011 yılında hiçbir esinlenme olmadan kendi keşfettiği ve geliştirdiği bu tekniğe Sanat Eleştirmeni SEZER AYKAN Emre Lüle’nin, sadece kendine mahsus bu sanatının sanat dünyasına yeni bir “ekol” katacağına inandığı için, bu ekole bir isim bulmaya çalışır. Sanat tarihinde, yeni sanat akımlarını algılayanlar, genelde, sanat eleştirmenleri ve sanat dergileri editörleri: Fransız sanat eleştirmeni Louis Vauxcelles, “Fauvism” ve “Cubism” isimlerinin yaratıcısı; Louis Leroy, “İmpressionism’i” ileri sürmüş; İngiliz sanat eleştirmeni Roger Fry, “Postimpressionism” ekolünü adlandırmış; Amerikan sanat eleştirmeni Harold Rosenberg, ressam Jackson Pollock’un sanatının “Action Painting” olarak anılmasını ileri sürmüş; Alfred Barr, V. Kandinsky’nin sanatını,“Abstract Expressionism” ekol adıyla sanat tarihine kaydettirmiş. Sezer Aykan da bir Türk sanat eleştirmeni olarak, “değerli bir Türk sanatçısı olan Emre Lüle’nin kendisine mahsus, bu güçlü ve değişik sanat anlayışının, bir ekol özelliklerine sahip olması nedeniyle, “Poli-plastisizm (Poly-plasticism)” olarak anılmasını ileri sürmüştür. Buradaki “plastik” sözcüğü hem plastik maddesinin hem de “plastik sanatların (resim, heykel)” yerini tutuyor. Dolayısıyla, bu yapıtlara da “Poly-plastic artwork” denmeli; Türkçesi: “İçiçe plastik sanat eseri (yapıtı)” ya da “İçiçe plastik duvar heykeli” olmalı.” demiştir.