Hasan Kıran Ağaç Baskı Sergisi 12-26 Haziran 2009 tarihleri arasında Galeri Soyut’ta görülebilir.
Çalışmaların ana konusu mitsel düşüncelerin, mistik ve primif yanlarının imgeler aracılığıyla, yeni ifade biçimlerine dönüşmesi olayıdır. Başka bir deyişle, mitsel söylencelerin ekspresif bir anlayışla görsel önermelere dönüşmesi durumudur.
Örneğin; “Şaman’ın Dansı” ve “Şaman’ın Transı”, “Ayin Töreni”, “Gösteri”, “Şamanların Yüzleşmesi” isimli seriler, şamanist inancın içinde var olan “Şaman Söylenceleri” özgün dans ritüelleri, doğa inancı gibi konuları işlemektedir.
Şaman inancında eskiden beri var olan “mit”lerin, günümüz düşüncesinde “imge” aracılığı ile resim yüzeyinde görselleşmesidir. Küçük bir şaman söylencesi, küçük bir metin veya şamanistik çağrışımlar yapan bir görüntü bir resmin ortaya çıkmasına neden olur.
Büyük çalışmalar için uzun soluklu araştırmalar yapılır ve bu araştırmalar sonucunda eskiz aşamasından baskı aşamasına geçilir. Konu ile ilgili yazılı belgeler, dinlenen söylenceler, incelenen işaretler, ön fikirler, kara kalemle çizgilere yansır. Buradan da gelişerek biçim ve renklerle dönüşür. Yani sanatçı, kendi yaratı sınırlarını zorlayıp Şamanistik bir olayı kendi zihninde canlandırıp, resim yoluyla görünür kılmaya çalışımaktadır.
Şamanistik bir olayın Hasan Kıran’da bıraktığı etki; doğal, özgün, yapıcı ve dinamik bir yapıda olmasıdır. Aynı zamanda spontane bir işleyişi vardır.
Sanatçı araştırırken, geçmişimizde var olan bir gerçeğin, Kıran’da bıraktığı etki önemlidir. Fakat önemli olan o gerçeği ortaya çıkarmak değildir. O gerçeğin Kıran tarafından kılık değiştirilerek, farklı şekilde imgeler aracılığıyla karşımıza çıkması olayıdır.
Sanatçı, teknik olarak, Uzak-doğu ve Batı tarzı renkli ağaç baskı tekniğini kullanmaktadır. Yaklaşık 2000 yıldır var olan bu teknik; değişik su bazlı pigment boyalarla, düz yumuşak tahtaları kullanarak el yapımı kağıtlara uygulamaktadır. Batı tekniğinde yağ bazlı boyaları kullanarak, baskıyı ahşap kaşık ile uygulamaktadır.