Galeri Soyut / Çankaya, 16 Şubat – 5 Mart 2024 tarihleri arasında, İbrahim AKGÜNEY’in “Yongadan Masallar-2” isimli kişisel resim sergisine C Salonu’nda ev sahipliği yapıyor.

2007 yılında aynı fakültede çalışmaya başladığı ‘Kandinsky ve Soyut Sanat’ konulu yüksek lisans tez çalışması sanatı için önemli bir adım oldu: “Konunun resme verdiği zarar kadar Picasso’nun ‘aramıyorum, buluyorum’ fikrini daha iyi anlamıştım. Düşüncenin resmini yaparken, kol kola girdiğim malzeme ve malzemenin doğası beni hiç bilmediğim evrenlere götürüyor. Resim yaparken bu evrenin kurallarını anlama ve ortaya koyma oyunu oynuyorum. Keşfettiğim her yeni malzeme yeni bir görsel tat ve senfoni fırsatı veriyor.” Akgüney’in heterojen boyutlu ve amorf yongaların tamamen düzensiz bir şekilde sıkıştırılmasıyla üretilen endüstriyel OSB plakaları üzerine yaptığı çalışmalarda, yüzeydeki düzensizlik ve doku çeşitliliği içinde sonsuzluk arayışını görebiliriz. Bu sonsuzluk içinde rastlantısal izler bularak ve çoğunlukla konvansiyonel olmayan uygulama yöntemleriyle aktardığı renklerin gücüyle bu rastlantısallıkları katmanlara çevirerek bir plastik bütünlüğe ulaşma çabası, Akgüney’in son yıllardaki işleri için tanımlayıcı olabilir.

İLGİLİ SANATÇILAR

İBRAHİM AKGÜNEY - 1971

1971 yılında Erzurum’da doğan İbrahim Akgüney, Türkiye’nin sanatsal çeşitliliği içinde kendine özgü bir yer edinmiş sanatçılardan biridir. 1995 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Resim Bölümü’nden mezun olduktan sonra, resim ve sanatı genç kuşaklara sevdirmek amacıyla eğitimcilik kariyerine adım attı. Bu süreçte, sanatın sadece bir ifade biçimi değil, aynı zamanda bir öğretme ve keşfetme aracı olduğuna inanan Akgüney, sanatını bu bakış açısıyla geliştirdi.

2007 yılında tamamladığı “Kandinsky ve Soyut Sanat” konulu yüksek lisans tezi, Akgüney’in sanatsal kariyerinde dönüm noktası oldu. Bu çalışma, ona düşünce ve malzemenin etkileşimini daha derin bir şekilde anlama fırsatı sundu. Akgüney, eserlerinde rastlantısallığı ve kaosu kucaklayarak, Picasso’nun "aramıyorum, buluyorum" anlayışını içselleştirir. Onun sanat pratiği, yeni malzemelerle ve farklı tekniklerle bir tür görsel deney yapma sürecidir. OSB plakaları gibi endüstriyel malzemelerle çalışarak yüzeydeki düzensizlik ve dokuyu birer anlatım aracı haline getiren sanatçı, bu rastlantısal izleri katmanlı bir plastik bütünlüğe dönüştürmeye çalışır.

Akgüney’in sanatı, gelenekselin ötesinde, sanatsal keşif ve yenilik arayışlarıyla tanımlanabilir. 2023 yılında Galeri Soyut’ta açtığı “Yongadan Masallar” sergisi, sanatçının bu arayışının önemli bir parçasıdır. Bu sergide, endüstriyel malzemelerin sanatsal bir anlatı aracına dönüştüğü çalışmalar, izleyicilere sıradışı bir deneyim sunmuştur. Sanatçı, aynı zamanda 2024 yılında Galeri Soyut'ta sergilediği "Yongadan Masallar-2" ile bu estetik yolculuğunu sürdürmektedir.

Akgüney’in sanatı sadece resimle sınırlı kalmamış, heykel alanında da kendini göstermiştir. Özellikle Palandöken’de düzenlenen ulusal kardan heykel yarışmalarında kazandığı birincilikler ve çeşitli ödüller, onun sanatın farklı disiplinlerine olan ilgisini ve yetkinliğini ortaya koymaktadır. 2002 yılında kazandığı Ulusal Kardan Heykel Yarışması Birincilik Ödülü ve 2007 yılında yirmi beş üniversitenin katılımıyla düzenlenen Uluslararası Kardan Heykel Festivali’nde elde ettiği birincilik, bu alandaki başarılarının en dikkat çeken örnekleridir.

İbrahim Akgüney, sanatı ve öğretim üyeliği kariyeri boyunca, estetik ile malzemenin özgün bir birleşimini arayarak, Türk çağdaş sanatına değerli katkılar sağlamaya devam etmektedir. Onun eserleri, sıradan malzemelere yeniden hayat vermekle kalmaz, aynı zamanda izleyicilere bu malzemelerin ardındaki anlamı sorgulama fırsatı sunar. Akgüney, sanatın keşfetme, yaratma ve dönüştürme gücünü eserlerinde tutkulu bir şekilde yansıtır.

Haftanın Seçkisi

Yükleniyor...