TÜM SALONLAR
GALERİ SOYUT / ÇAYYOLU
14 Haziran 2022 - 30 Haziran 2022
18.00 - 20.00
Resim ve Heykel Sergisi
Galeri Soyut, “İpek Yolu” isimli resim ve heykel sergisi ile, Çağdaş İran sanatının temsilcilerinden Adel Younesi, Hossein Azadi, İsa Jabbari, Mahmoud Azadnia, Mehdi Reyhani, Negin Farahani ve Saeed Nodehi’yi sanat izleyicisi ile buluşturuyor. Küratörlüğünü Seyed Davoud’un yaptığı projedeki 78 eser, 14 – 30 Haziran 2022 tarihlerinde arasında Galeri Soyut Çayyolu’nda tüm salonlarda izlenebilir.
1975 yılında İranın Hamedan isimli şehrinde doğdu. 1997 yılında Tahran Güzel Sanatlar Üniversitesini kazandı. Sanatçı çok sayıda karma sergide yer almıştır.Solo sergiler:Galeri 66, 2009 , Tahran / İranGüven Galerisi, 2017 , Tahran / İranGüven Galerisi, 2018... Devamını oku
1979 yılında Tebriz/ İran’da doğdu. 1999 yılında profesyonel sanat hayatı başladı. Hem eğitim hem de küratörlük yapan Ressam, bugüne kadar çok sayıda sergide yer almıştır.Seçilmiş solo sergiler:2022, Sales Galeri, Tahran /İran2019, Sales Galeri, Tahran/ İran... Devamını oku
1982’de Tahran, İran’da doğdu. Ressam, küratör ve Azad Üniversitesi eğitim görevlisi olan sanatçı 2011 yılında Resim bölümünde Sanat ve Mimari Üniversitesinde yüksek lisans yaptı.İran Ressamlar Birliği olan sanatçı çok... Devamını oku
1985 yılında İranın Hamedan isimli şehrinde doğdu. 2005’te Hamedan Üniversitesi Resim Bölümüne başladı ama iki sene sonra üniversiteyi bıraktı. 2014’te Fransaya gitti ve dört sene sanat hayatına orada devam etti. Sanatçı çok sayıda karma... Devamını oku
1985 Yılında , Mazandaran / İran’da doğdu. 2014’te Alzahra Üniversitesi, Resim bölümünde yüksek lisansını yaptı. 2021’de tamamen Türkiyeye taşındı. Sanatçı çok sayıda karma sergide yer almıştır.Seçilmiş olan sergileri:2022, 2. Art... Devamını oku
1986 yılında Meshhed /İran’da doğdu. Resmi babasından öğrendi, Babası Meshhed’in usta Ressamlarından biri sayılıyor. 2007 yılında Karikatüre başladı ve bu branşta çok sayıda başarı elde etti. 2015’te Resimde çok daha istikrarlı olarak ilerleyen... Devamını oku
1986’de İranın Tebriz Şehrinde doğdu. 2005 yılında Tebriz Sanat Üniversitesine girmeyi başardı. Temelli Türkiyeye taşınan sanatçı bugüne kadar çok sayıda sergide yer almıştır.Seçilmiş Sergiler ve Ödüller:2016, Ferman Ferma Galeri, solo sergi... Devamını oku
Ben resimde her zaman gerçek ve hayalin, rüya, tarih, mitolojik bir atmosferin peşindeyim. Resim benim için sınırları geçmektir. – Adel Younesi
Atların toynak sesleri yaklaşıyordu ve ben onlara doğru ve kendimden uzaklaşırken yere düştüm ve ayaklarımın üzerinde durdum.
Bir anda binlerce kez – Mahmoud Azadnia
Geçmiş kimliğim bugünümün bir parçasını oluşturmakta ve geçmişimi parçalayarak ölümüme neden olmaktadır. İnsan, genel olarak her şeyi yok etme ve yeniden yapma gücüne sahiptir. Ne var ki sosyal paylaşımlar yanlış yargılarla insanın yok oluşuna yol açabilir. – Mehdi Reyhani
Bence kimlik neyi ve kimi aramanın en önemli aracıdır. Ve tarihin ve politikanın cevabı yoktur ve her ikisi de sorudur. Ve tüm topraklarda bu iki kelime var. Coğrafyamızdaki ilişki ayrı bir yoğunluğa sahiptir. Kendimizden ve tarihimizden koptuk. Birçok kez yaşadık ve çağdaş çan bağlantısında yabancılarla çevriliyiz. – İsa Jabbari
Belki de dünün insanının sosyal ve piskolojik inançları hayali MİT karakterlerini yaratmasına sebep olmuştur. İnanmaya ihtiyaç duyma, Mitleri var etmiş ve çağdaş insan, geçmiş insanının inançlarını yıllarca sorgulamıştır. Ben çağdaş insan olarak mitolojideki Horozun heybetini değiştirmeye çalışıyorum ve Mit dediğimiz aydınlatıp uyandıranın o mu yoksa ben mi olduğumu sorguluyorum. – Negin Farahani
Fantezi garip ama inandırıcı bir durumdur.
Faktörlerle uğraşırken öz benliğimize abartılı bir bakış…
Daha çok görülmek istiyoruz.
Fantezi hayatımızın merkezinde yer alır, yeme biçiminden ciddi sosyal etkileşimlere, düşünme biçiminden nesneleştirmeye, fikir biçiminden bir sanat eserinin veya diğer kategorilerin davranış ve uygulama tekniğine kadar değişebilir.
Fantezi burada olumsuz ya da olumlu bir “kendini aşma” biçimidir.
Ancak bir görüntü biçiminde, dekoratif davranışlar ve ciddi konular arasındaki görsel gerilim, bizi eserin kalbinden uzaklaştırır ve kısa bir yansıma ile zihni işin tam ana alanına geri döndürür. Bu unutkanlık ve mesafe anı, bu lüks ve fantezi çerçevelerin ve davranışların sonucudur. – Saeed Nodehi
İnsan acısını dönüştürür.
Ani değişimlerin (her yönden) daha fazla yaşandığı çağımızda.
Bilinçli veya bilinçsiz olarak esnek olmazsak eleneceğimizi biliyoruz.
Öte yandan önümüzde nesli tükenme tehlikesiyle karşı karşıya olan bir insan var ve çevresinde yaşam unsurları birer birer yok oluyor.
Dünyayla ilişkisi soğuk ve paslı ve çürüyor.
Seçme şansı bile olmayan insan, hayatta kalmak için her geçen gün daha esnek hale geliyor.
Esnekliğinin onu ezdiğinin farkında değil.
Bu sefaletten sonra insana ve çevresine yol kalmamıştır.
Kurban etmesi gereken kendisi içindir, kutsallığından vazgeçip suyunu içtiğinde bireyselliğe ulaşır ve kendini yeniden yaratır. – Hosein Azadi