Kiremit Sanat İnisiyatifi, ‘Uzaktan Kumanda’ isimli resim sergisi ile 16 Haziran – 12 Temmuz 2017 tarihleri arasında Galeri Soyut AB salonlarında izleyici ile buluşuyor. Sergide yer alacak sanatçılar arasında Ali Özhan Güneş, Ali Karakoç, Cengizhan Konuralp, Eren Çağdaş Karasu, Hilmi Can Özdemir, Merve Kurt ve Şeyma Başaran bulunuyor.

UZAKTAN KUMANDA

Günümüz sanatı birçok açıdan bir devşirme alanı haline gelmiş durumdadır. Bu türlü devşirme biçimleri, gözetim toplumunda iletişim aplikasyonlarının yarattığı anlık algılama biçimlerinden kaynaklanan ve sürekli kendisini yeniden üreten geçici bir estetik anlayışa yol açmıştır. İmge sorunu artık, 20. Yüzyılın başından bu yana durduğu yerden kaymış, merkezi belirli olamayan, hayatın tüm alanlarında hiçbir dönemde olmadığı kadar hızla gezinen, coğrafyasını kaybetmiş bir şeye dönüşmüştür. Fakat bu sorunun sanatın pratik alanı içinde başka başka merkezler yaratması, Post-modern kültür tarihinde görülmediği kadar kapsayıcı bir seviyede her alanda görülmektedir. “Uzaktan Kumanda” sergisi bu eksende, sistemin suç ortağı olarak konumlanmaktadır.

“Uzaktan Kumanda”, yedi genç sanatçının bir araya gelerek oluşturduğu Kiremit Sanat İnisiyatifi’nin ilk proje sergisidir. Sanatçıların bu sergide doksanlı yılların kimliğinden, sosyal sınıflarından, politik konumundan, kültüründen, kişisel pratiklerinden sağımlayarak ortaya koyduğu üretimleri, rol üstlenme ya da gündem yaratmadan öte kavrama eğilimine işaret etmektedir.

İnisiyatif sanatçılarından Ali Karakoç’un günümüz ile öncesini anlamlandırmaya yönelik işleri, mimari ve iktidar ikililiğinin kent bozgunluğuna evrilmesini, yıkım ile işaret etmektedir. Genelde birbirine benzemeyen, sergiden sergiye değişen, tek bir fikre değil de birçok şeye dayanan ancak bir iktidar teması sürekliliği barındıran işleriyle Ali Özhan Güneş, bu sergide Türkiye Cumhuriyeti tarihinde unutulmayacak bir yakımı hatırlatmaktadır. Cengizhan Konuralp, maske ve şapka imgelerini, belleklerde yer etmiş sahnelerle gündelik yaşam ve sosyo-politik kimlikler ile çağrışımlarını sorgulamaktadır. Var oluş ve yok oluş kavramlarıyla siyasal-toplumsal geçmişe ve güne dikkat çeken Çağdaş Karasu, bu sergide siyasetin toplum üzerinde yarattığı kin ve nefret taraftarlığından ve kişisel pratiğinde yer alan Western imgesi ile aile kavramına dikkat çekmektedir. Hilmi Can Özdemir, toplumsal yapıların bireyler üzerindeki kültürel değişimlerini, yaşamlarını etkileyen depresif kavramları, doksanların sosyal, kültürel yaşam tarzlarını ele almaktadır. 1991 yılında ölümüyle müzik dünyasını susturan Freddie ile arasında kurduğu yaşamsal bağı tuvaline yansıtan Merve Kurt, portre resimlerinde kendi var oluşu göstermektedir. 90’ lı yıllarda Türkiye’de Liberalizm, Sanat, Meta kavramlarını eserlerinde inceden ele alan Şeyma Başaran, izleyici ve eser arasındaki kutsallığa dikkat çekmektedir.

Sergideki yedi sanatçı; Ali Karakoç, Ali Özhan Güneş, Cengizhan Konuralp, Çağdaş Karasu, Hilmi Can Özdemir, Merve Kurt ve Şeyma Başaran kişisel pratiklerinden, sosyal sınıflardan, tarihten, bugün den, kimliklerden, kültürlerden beslenmektedir. Farklı sekansların ağırlıklı olarak öne çıktığı çalışmalar, bütünde izleyici arasında duygusal ve içten bir iletişimi kurmayı amaçlamaktadır.a

ALİ ÖZHAN GÜNEŞ (1982)

1982 yılında Gaziantep’te doğan Ali Özhan Güneş, 2007 yılında Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Bölümü’nden mezun oldu. Yüksek Lisans Eğitimini Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim... Devamını oku

ŞEYMA BAŞARAN (1996)

1996, Eskişehir doğumlu olan Şeyma Başaran, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Resim Bölümü’nde son sınıf öğrencisi olarak eğitimini sürdürmektedir. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi 2. Ulusal... Devamını oku

Haftanın Seçkisi

Yükleniyor...