1974 yılında Ankara’da doğan Fatma Kara, sanatıyla Türkiye’nin kültürel zenginliklerini ve mistik öğelerini özgün bir bakış açısıyla tuvaline yansıtan bir sanatçı olarak tanınmaktadır. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Uygulamalı Resim Bölümü'nden mezun olan Kara, sanat eğitimini burada tamamladıktan sonra aynı üniversitede metafizik ve resim üzerine yüksek lisans yapmıştır. Resimlerinde metafizik unsurları işleyerek sanatını derinleştiren sanatçı, bu alandaki araştırmalarıyla dikkat çekmektedir.

Sanat yaşamı boyunca birçok ulusal ve uluslararası karma sergide eserleri sergilenen Kara, yarışmalarda kazandığı ödüllerle de adını duyurmuştur. 1992-2002 yılları arasında Türkiye’nin çeşitli illerinde resim öğretmenliği yapmış, 2002 yılında ise Kültür Bakanlığı’na bağlı Ankara Devlet Resim Heykel Müzesi’nin restorasyon atölyesinde çalışmaya başlamıştır. Bu dönemde Cumhurbaşkanlığı, eski Türkiye Büyük Millet Meclisi, Maliye Bakanlığı ve MTA gibi önemli kurumların koleksiyonlarında yer alan eserlerin bakım ve onarımlarını gerçekleştirmiştir. Kara’nın restorasyon alanındaki deneyimi, sanatına teknik bir derinlik katmakta, eserlerinin detaylarında bu uzmanlık açıkça görülmektedir.

Fatma Kara'nın sanatsal anlayışı, Anadolu'nun kadim kültürlerinden ilham alan ve mistik ritüelleri modern sanatla buluşturan bir yaklaşıma dayanır. Sanatçının “TAVANANNA” isimli serisi, Hitit uygarlığında kadınların toplumdaki rolünü ve mistik geleneklerini yorumlar. Bu seride, Anadolu’nun zengin kültürel mirasını, modern tekniklerle harmanlayarak çağdaş bir dil oluşturur. Kadının tarih boyunca taşıdığı güçlü kimliği, sanatsal bir ifade ile yeniden kurgulayan Kara, eserlerinde kadının mistik gücünü ve doğayla olan bağlantısını vurgular.

Son dönem eserlerinde kurşun dökme ritüellerinden esinlenen Kara, bu çalışmalarıyla hem geçmişin mistik dünyasını hem de modern dünyanın karmaşasını tuvaline taşımaktadır. Hitit ana tanrıçalarına atfen “TAVANANNA” ismini verdiği çalışmaları, tarihsel ve kültürel bir derinlik taşırken, sanatçının kendine özgü stilini de ortaya koymaktadır. Bu eserler, hem geleneksel hem de modern sanatı bir araya getirerek izleyiciye farklı bir perspektif sunar.

Fatma Kara'nın son sergisi olan “TAVANANNALAR”, Galeri Soyut’ta sanatseverlerle buluşmuş ve büyük beğeni toplamıştır. Kara'nın, Galeri Soyut ile olan işbirliği, eserlerinin daha geniş kitlelerce tanınmasını sağlamış ve sanatının ulusal ve uluslararası düzeyde daha fazla yankı bulmasına olanak tanımıştır. Galeri Soyut’un desteğiyle, Kara’nın sanatı Türkiye’nin kültürel zenginliklerini dünya sahnesine taşımaya devam etmektedir.

Ankara doğumlu olan sanatçı, Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Uygulamalı Resim Bölümünden mezun oldu. Aynı üniversitede metafizik ve resim konulu master programını tamamladı. Birçok yarışma da resimleri sergilenmeye değer görüldü ve birçok karma sergilere katıldı. 5 ödülü bulunan sanatçı, 1992 2002 arası Türkiye’nin değişik illerinde resim öğretmenliği yaptı, 2002 yılında Kültür Bakanlığı’na bağlı olan Ankara Devlet Resim Heykel Müzesi restorasyon atölyesinde çalışmaya başladı, Cumhurbaşkanlığı, eski Türkiye Büyük Millet Meclisi, Maliye Bakanlığı, MTA kurumlarında mevcut olan resimlerin bakım ve onarımlarında görev aldı.

TAVANANNA
Anadolu da, kurşun dökme ritüelleri binlerce yıldır yapılmaktadır. Genellikle kadınlar tarafından gerçekleştirilen kurşun dökme ritüelleri, bu yönü ile anaerkil döneme denk gelmektedir. Mistik alanlarda yapılan araştırmalar, bu dünya ile öbür dünya arasında dolaşan kötü ruhların yok edilmesi, nazar ve büyü olaylarının ortadan kaldırılması için uygulandığını ortaya koymuştur. Günümüzde, kurşunun paratoner özelliğe sahip oluşu ve bulunduğu ortamda ki radyasyonu toplaması sayesinde, hala insanların ilgisini çekmektedir... Arkeolojik kazılar bu ritüelin antik dünyanın her yerinde görüldüğünü tespit etmiştir. Türklerin eski inancı olan Şamanizm de bu ritüeller çok önemliydi, şamanizimden günümüze kadar gelen bu ritüeller hala Anadolu da birçok kadın tarafından uygulanmaktadır...
Günümüzdeki kadının mistik olaylara yakınlığına bir gönderme olarak yapmaya başladığım çalışmalara zaman içinde Anadolu nun zengin kadim uygarlıklarından olan Hitit Uygarlığın da yaşamış olan kadınlar adına döktüğüm kurşun çalışmaları, kendi sanatsal birikimim doğrultusunda yorumlamaya çalıştım. Ortaya çıkan çalışmalara Hititlerde ana Tanrıçalara genel olarak verilen “TAVANANNA” isimlerini koyarak o dönem yaşamış olan kadınların erkeklerle aynı statüde olup bu vesile ile günümüz kadının konumuna da ayrıca vurguda bulunmak istedim...

Ödüller:

2012- Devlet Resim Yarışması Ödülü.

2011- Yeryüzü Sanatçısı Ödülü.

2007- 7.Şefik Bursalı Başarı Ödülü.

2006-  6.Şefik Bursalı Başarı Ödülü.

1996-  Kayseri Resim Yarışması Birincilik Ödülü.

Kişisel Sergiler:

2024 “Tavanannalar’’ Galeri Soyut Çankaya / B Salonu – Ankara

2018-2016-2014-2011 Galeri Akdeniz – Ankara

2011-2007-2000 İstanbul Ziraat Kültür Merkezi – Beyoğlu

2010-2003 Ankara Güzel Sanatlar Galerisi – Ankara

2007 Bodrum Sergisi

2004 Devlet Resim ve Heykel Müzesi -Ankara

2004 Amasya Kültür Merkezi – Amasya

1996 Galiç Sanat Galerisi – Ankara

Eserler

aci2405-051

FATMA KARA

İsimsiz 42x27 cm - Kurşun Döküm Üzeri Yağlı Boya 2020

aci2405-050

FATMA KARA

İsimsiz 49x28 cm - Kurşun Döküm Üzeri Yağlı Boya 2023

aci2405-049

FATMA KARA

İsimsiz 49x28 cm - Kurşun Döküm Üzeri Yağlı Boya 2023

aci2405-048

FATMA KARA

İsimsiz 65x50 cm - Kurşun Döküm Üzeri Yağlı Boya 2023

aci2405-047

FATMA KARA

İsimsiz 56x34 cm - Kurşun Döküm Üzeri Yağlı Boya 2023

aci2405-046

FATMA KARA

İsimsiz 63x30 cm - Kurşun Döküm Üzeri Yağlı Boya 2023

aci2405-045

FATMA KARA

İsimsiz 60x28 cm - Kurşun Döküm Üzeri Yağlı Boya 2023

aci2405-044

FATMA KARA

İsimsiz 55x21 cm - Kurşun Döküm Üzeri Yağlı Boya 2023

fk2404-66

FATMA KARA

İsimsiz 20x20 cm - - 2020

fk2404-65

FATMA KARA

İsimsiz 100x70 cm - - 2020

fk2404-64

FATMA KARA

İsimsiz 130x162 cm - - 2021

fk2404-63

FATMA KARA

İsimsiz 45x35 cm - - 2020

fk2404-62

FATMA KARA

İsimsiz 100x70 cm - - 2020

fk2404-61

FATMA KARA

İsimsiz 45x35 cm - - 2020

fk2404-60

FATMA KARA

İsimsiz 14x14x9 cm - - 2020

fk2404-59

FATMA KARA

İsimsiz 140x161 cm - - 2020

fk2404-58

FATMA KARA

İsimsiz 50x40 cm - - 2020

fk2404-57

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2020

fk2404-56

FATMA KARA

İsimsiz 140x161 cm - - 2020

fk2404-55

FATMA KARA

İsimsiz 50x40 cm - - 2020

fk2404-54

FATMA KARA

İsimsiz 40x30 cm - - 2020

fk2404-53

FATMA KARA

İsimsiz 20x20 cm - - 2020

fk2404-52

FATMA KARA

İsimsiz 140x161 cm - - 2020

fk2404-51

FATMA KARA

İsimsiz 45x35 cm - - 2020

fk2404-50

FATMA KARA

İsimsiz 14x14x9 cm - - 2020

fk2404-49

FATMA KARA

İsimsiz 50x40 cm - - 2020

fk2404-48

FATMA KARA

İsimsiz 40x30 cm - - 2020

fk2404-47

FATMA KARA

İsimsiz 100x70 cm - - 2020

fk2404-46

FATMA KARA

İsimsiz 12x18x20 cm - - 2020

fk2404-45

FATMA KARA

İsimsiz 130x162 cm - - 2020

fk2404-44

FATMA KARA

İsimsiz 24x22x14 cm - - 2020

fk2404-43

FATMA KARA

İsimsiz 14x14x9 cm - - 2020

fk2404-42

FATMA KARA

İsimsiz 37x20x18 cm - - 2020

fk2404-41

FATMA KARA

İsimsiz 100x70 cm - - 2020

fk2404-40

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2020

fk2404-39

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2021

fk2404-38

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2021

fk2404-37

FATMA KARA

İsimsiz 20x20 cm - - 2023

fk2404-36

FATMA KARA

İsimsiz 50x40 cm - - 2023

fk2404-35

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2021

fk2404-34

FATMA KARA

İsimsiz 35x25  cm - - 2023

fk2404-33

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2020

fk2404-32

FATMA KARA

İsimsiz 200x80 cm - - 2021

fk2404-31

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2020

fk2404-30

FATMA KARA

İsimsiz 50x40 cm - - 2021

fk2404-29

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2021

fk2404-28

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2021

fk2404-27

FATMA KARA

İsimsiz 20x20 cm - - 2023

fk2404-26

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2022

fk2404-25

FATMA KARA

İsimsiz 130x100 cm - - 2023

fk2404-24

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2023

fk2404-23

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2023

fk2404-22

FATMA KARA

İsimsiz 45x35 cm - - 2023

fk2404-21

FATMA KARA

İsimsiz 20x20 cm - - 2023

fk2404-20

FATMA KARA

İsimsiz 24x22x14 cm - - 2023

fk2404-19

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2023

fk2404-18

FATMA KARA

İsimsiz 60x50 cm - - 2023

fk2404-17

FATMA KARA

İsimsiz 134x120x35 cm - - 2023

fk2404-16

FATMA KARA

İsimsiz 200x80 cm - - 2023

fk2404-15

FATMA KARA

İsimsiz 130x100 cm - - 2023

fk2404-14

FATMA KARA

İsimsiz 134x120x35 cm - - 2023

fk2404-13

FATMA KARA

İsimsiz 134x120x35 cm - - 2023

fk2404-12

FATMA KARA

İsimsiz 134x120x35 cm - - 2023

fk2404-11

FATMA KARA

İsimsiz 134x120x35 cm - - 2023

fk2404-10

FATMA KARA

İsimsiz 134x120x35 cm - - 2023

fk2404-09

FATMA KARA

İsimsiz 60x80 cm - - 2023

fk2404-08

FATMA KARA

İsimsiz 200x80 cm - - 2017

fk2404-07

FATMA KARA

İsimsiz 134x120x35 cm - - 2023

fk2404-06

FATMA KARA

İsimsiz 60x20x15 cm - - 2023

fk2404-05

FATMA KARA

İsimsiz 134x120x35 cm - - 2023

fk2404-04

FATMA KARA

İsimsiz 50x40 cm - - 2023

fk2404-03

FATMA KARA

İsimsiz 50x40 cm - - 2023

fk2404-02

FATMA KARA

İsimsiz 21x11x10 cm - - 2023

fk2404-01

FATMA KARA

İsimsiz 21x11x10 cm - - 2023

aci2306-209

FATMA KARA

aci2306-209.jpg cm - Kurşun ve Elle Şekillendirme Karışık Teknik

aci2306-208

FATMA KARA

aci2306-208.jpg cm - Kurşun ve Elle Şekillendirme Karışık Teknik

aci2306-207

FATMA KARA

aci2306-207.jpg cm - Kurşun ve Elle Şekillendirme Karışık Teknik

aci2306-206

FATMA KARA

aci2306-206.jpg cm - Kurşun ve Elle Şekillendirme Karışık Teknik

aci2306-205

FATMA KARA

aci2306-205.jpg cm - Kurşun ve Elle Şekillendirme Karışık Teknik

aci2306-204

FATMA KARA

aci2306-204.jpg cm - Kurşun ve Elle Şekillendirme Karışık Teknik

aci2306-203

FATMA KARA

aci2306-203.jpg cm - Kurşun ve Elle Şekillendirme Karışık Teknik

Haftanın Seçkisi

Yükleniyor...